De groene bistro

30 april, 2014

Sapdag 1: Jay Kordich's beroemde limonade

In navolging van de documentaire SuperJuice Me!, die op het moment dat ik dit schrijf nog 4.5 dag GRATIS online te bekijken is, zet ik 28 dagen lang iedere dag een saprecept online en laat ik je kennis maken met beroemde 'Juicers'.

Om op 1 mei te kunnen starten, zet ik vandaag het eerste recept online: Jay Kordich's beroemde limonade.

Doe mee, maak het sap en ontdek hoe kleurrijk, heerlijk en gezond je leven met versgemaakt sap kan zijn! En laat me weten hoe jij het ervaart, wat je van de recepten vindt en hoe je je voelt! :)

In de documentaire SuperJuice Me worden 8 mensen, met een heleboel verschillende ziekten bij elkaar, 28 dagen lang op een sapkuur gezet. Deze mensen hebben veelal vrijwel niets of te weinig bereikt met behulp van de medische wetenschap en zijn wanhopig op zoek naar iets dat hen wel kan helpen.
Jason Vale, iemand die zelf zijn problemen heeft weten te verhelpen met behulp van het drinken van sap, probeert deze 8 mensen met een sapkuur van 28 dagen op weg te helpen naar een betere gezondheid.

SuperJuice Me is een mooie documentaire met humor en emoties. De moeite waard om te kijken! De documentaire is zeker een aanmoediging om te overwegen met het beginnen van het maken van je eigen verse sap, wanneer je de verbeteringen in de mensen ziet en hoort; de beste manier om je gezondheid te waarborgen is om pro-actief te handelen en jezelf en je lichaam goed te verzorgen.

Vandaag dus het eerste saprecept en dan begin ik gelijk maar met de 'father of Juicing' oftewel de vader van het sap maken: Jay Kordich. Wanneer je nog nooit gehoord hebt van Jay 'the Juiceman',  dan wordt het erg leuk om hem nu te ontmoeten via onderstaande video.
Hij is geboren in 1923 en is inmiddels 90, bijna 91 jaar! Op zijn 26e werd blaaskanker bij hem geconstateerd en naar eigen zeggen is hij daarvan genezen middels een sapkuur van 13 versgeperste wortel-en appelsapglazen per dag! Vanaf toen is hij sap blijven maken en drinken en heeft hij het zelf sap maken wereldwijd bekender gemaakt.


Hij heeft een erg simpel recept voor een heerlijk verse limonade, die hij in onderstaande video laat zien.

Video Jay Kordich's Famous Lemonade

Hier volgen nog eens de ingrediënten van Jay Kordich's Famous Lemonade:
• 1/2 citroen
• 2 appels

Al het fruit wordt met schil door de sapmachine geperst, dus zorg er voor dat het fruit biologisch is of dat je deze ontzettend goed wast met bijvoorbeeld verdund azijn.

EnJoy the Juice!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten